Information till dig som fått din pensionsutbetalning för december utbetalad till annat konto.
Pension från SPK utbetalas till valfri bank via Swedbanks utbetalningssystem. Om du, för att få utbetalning från Radiotjänst i samband med ny reglering vid årsskiftet, har anmält ett nytt konto till Swedbanks kontoregister som inte är detsamma som det du tidigare fått din pensionsutbetalning till, så har även din betalning från SPK utbetalats till det nya konto du har registrerat. Vill du ändra tillbaka gör du en ny anmälan via länken: www.swedbank.se/kontoregister.
Då Swedbank genomför en kontroll av att kontonummer och personnummer hör ihop, så finns det ingen risk att utbetalningen utbetalas till fel mottagare, men pengarna kan ha hamnat på ett kontonummer till vilket du inte förväntat dig att få utbetalningen.
Om du har frågor kring detta och är kund hos Swedbank kan du kontakta Swedbank Kundservice Privat på telefonnummer 0771-22 11 22. Om du inte är kund hos Swedbank kan du istället ringa Swedbanks växel på telefonnummer 08-58590000.